Vraag en antwoord

Heeft u een vraag over uw woning?

Bij een nieuw huis komt veel kijken. U vindt op deze pagina het antwoord op veel gestelde vragen. Staat uw vraag er niet bij? Neem dan gerust contact op met de Afdeling Service via service@nikkels.nl

Waarom werkt de verwarming niet/is er geen warm water?

Controleer aan de hand van de meter op de ketel of er voldoende druk is. Deze moet minimaal 1,6 bar zijn. Is de druk te laag, vul de ketel dan bij. Raadpleeg hiervoor de handleiding.

Waarom is er geen stroom?

Controleer of er kortsluiting is in een huishoudelijk apparaat. Check of alle groepen en de aardlekschakelaar zijn ingeschakeld. Wellicht is de lamp kapot of zit er condens in de buitenlamp.

Waarom piept de rookmelder?

Ga na of er geen rooklucht o.i.d. in de nabijheid van het apparaat hangt en of de rookmelder vrij is van stof. Controleer of de batterij vervangen moet worden.

Wat kan ik doen bij een verstopte afvoer van douche/bad/wastafel?

Ontdoe de afvoer van haarresten en gebruik eventueel rioolontstopper om de verstopping op te lossen.